Pulmologija

Specijalistićka pulmološka ambulanta

Pulmologija je grana interne medicine koja se bavi dijagnosticiranjem i liječenjem plućnih bolesti. Vodeći simptomi koji su vezani za plućne bolesti su kašalj, iskašljaj, zaduha, bol u prsima. U okviru cjelokupnog pulmološkog subspecijalističkog pregleda, nakon uzimanja anamneze i razgovora s pacijentom slijedi cjelokupni klinički pregled (status) sa naglaskom na respiratornom sustavu. Potom se rutinski obavlja spirometrija i pulsna oksimetrija – postupci kojim se procjenjuje plućna funkcija.

Uz pregled i temeljnu dijagnostiku dajemo ekspertno mišljenje iz svih područja pulmologije za bolesti kao što su astma, KOPB (kronični opstruktivni bronhitis i emfizem), bronhiektazije, respiracijske infekcije, upale pluća, tuberkuloza, dobroćudni i zloćudni tumori bronha/pluća, poplućnice i sredoprsja, intersticijske i imunološke bolesti (sarkoidoza, plućna fibroza).

Također u okviru naše subspecijalističke pulmološke ambulante pružamo uslugu postavljanja dijagnoze, obrade, praćenja i liječenja bolesnika s post-COVID 19 sindromom

Pretrage u pulmologiji

Spirometrija

Spirometrija je osnovni test u procjeni funkcije pluća. Nezaobilazan je u dijagnostici i praćenju bolesti dišnih putova, ali i niza drugih bolesti. Daje nam uvid u mogućnost postojanja opstruktivnih i/ili restriktivnih smetnje ventilacije.

Indikacije za spirometriju su dijagnostika i praćenje bolesnika sa sljedećim stanjima: A. opstruktivnim smetnjama ventilacije (astma, kronični bronchitis, preklapanje astme i KOPB-a); B. restriktivnim smetnjama ventilacije (emfizem pluća, stanje nakon resekcije pluća (pulmektomija, lobektomija, segmentektomija i sl.), zastojne promjene, fibroza pluća i druge intersticijske bolesti, neuromuskularne bolesti sa smetnjama ventilacije); C. opstruktivno-restriktivne smetnje ventilacije (kronična opstruktivna bolest pluća – KOPB, druge bolesti s posljedičnim ventilacijskim smetnjama); D. Zaduha (kardiopulmonalni bolesnici, sistemske bolesti s respiratornim tegobama, neuromuskularne bolesti s respiratornim tegobama)

Pulsna oksimetrija

Pulsna oksimetrija upotpunjuje informaciju i očitava zasićenost krvi kisikom kroz nekoliko sekundi postavljanjem puls-oksimetra na prst ruke.

Liječnici

Arista lijecnici placeholder
cv

specijalist pulmolog

• Pulmologija

Korisne informacije

Bronhoskopija

Bronhoskopija –kome je potrebna?

Bronhoskopija je endoskopska pretraga kojom se vizualiziraju dišni putevi. Izvodi se u lokalnoj anesteziji, odnosno u iznimnim slučajevima i u općoj anesteziji.

Coronavirus - Covid19

COVID i post COVID

Pneumonija ili upala pluća je upala plućnog tkiva uzrokovana najčešće mikroorganizmima, a manje često aspiracijom hrane ili tekućine. COVID (COrona Virus Disease) je bolest koja se javila krajem 2019. godine, a uzrokuje ju SARS CoV-2 virus.

Pročitajte cijeli članak
Kronična opstruktivna plućna bolest (kopb)

Kronična opstruktivna plućna bolest (KOPB)

Kronična opstruktivna plućna bolest je progresivna bolest koja u početku zahvaća samo pluća. Napredovanjem bolesti dolazi do razvoja komplikacija u brojnim drugim organskim sustavima.

Astma

Astma je kronična bolest karakterizirana upalom dišnih puteva koju izazivaju različiti iritansi, a to rezultira djelomičnom, najčešće potpuno reverzibilnom opstrukcijom dišnih puteva.